Sunday 28 February 2016

LAZZ

Susu Kambing LAZZ Merupakan Produk terbaru Keluaran Muslim dan Mendapat Pengiktiran MESTI daripada Kementerian Kesihatan Malaysia bahawa ia terjamin Selamat, Bersih, dan Sihat.

Susu ini di datangkan dalam 2 perisa iaitu:
1) Perisa Kurma – Khas untuk Ibu Mengandung, Ibu Menyusukan anak, dan Golongan Dewasa
2) Perisa Asli (Tanpa Gula) – Khas Untuk Bayi berusia 6bulan dan keatas. Juga selamat di amalkan oleh bayi bawah 6 bulan sekiranya Bayi menghidap Penyakit (CMPA) alahan terhadap susu lembu, atau G6PD , atauu Kahak teruk yang berisiko menyebabkan Lelah, Namun Sukatan Perlu dicairkan sedikit iaitu 1 Scoop: 2 Oz


\

LAZZ SUSU KAMBING ASLI
Susu Kambing LAZZ mempunyai Rasa yang enak dan tidak mempunyai Bau Hamis Kambing, Malah Boleh menyebabkan Bayi keliru dengan susu ibu kerana Terkstur nya yang lebih kurang sama dan rasa yang manis walaupun tidak ditambah sebarang bentuk gula. Berbeza dengan susu yang terdapat di pasaran kerana kebanyakkan nya telah ditambah ‘hidden-sugar’ seperti – maltodekstrin, Sucrose, Lactose, syrup glucose. Gula ini ditambah dalam kuantiti yang banyak pada susu formula di pasaraya agar bayi tidak menolak dan lebih gemar untuk minum.

Khasiat Susu Lazz Asli Untuk Bayi:
1. Bayi Tidak akan mengalami reaksi Negatif seperti Alahan, Sembelit, Tidak Selera Minum, Berat badan tidak naik, Kulit sensetif dan sebagainya
2. Bayi membesar dengan sihat dan tidak mudah diserang penyakit..kerana kandungan Susu Kambing yang tinggi Prebiotik bagi meningkatkan imunisasi bayi
3. Bayi Lebih Berselera Minum kerana Susu LAZZ Adalah Susu segar yang diserbukkan, tanpa menjejaskan Khasiat dan kebaikan susu, malah rasanya juga enak dan digemari bukan saja bayi malah golongan Dewasa lebih-lebih lagi yang mempunyai masalah diabetes juga pasti menggemarinya
4. Susu kambing LAZZ dihasilkan 100% oleh Muslim Bumiputera yang menjaga kesucian dan halal. 
5. Susu Kambing terbukti dapat merawat masalah kulit bayi dan juga dapat memulihkan masalah eczema.

Tahukah Anda?
Susu Kambing Bersifat ALKALI..Bukan Asidik... Hanya 3 Jenis saja Susu di dunia ni yang bersifat Alkali.. iaitu Susu Ibu, Susu Kambing, dan Susu Ikan Lumba-lumba..!

Jadi Apa Kebaikannya Susu Bersifat Alkali??
Apa-apa Makanan yang Bersifat Alkali TIDAK MEMUDARATKAN Jika Kita amalkan Secara Berlebihan.. Contoh lain; Sayur, Buah-buahan.. (Ini Semua Bersifat Alkali) Senang Cerita.. Lihat saja Sabun2 yang terdapat di Pasaraya... Ada Sabun Berasaskan Susu Kambing, Buah2 Seperti Peach, Green Tea, Olive. Belum Pernah lagi kita terlihat Sabun Berasaskan Susu Lembu..betul ?
Sebabnya.. Makanan yang bersifat Asidik seperti susu Lembu.. Perlu di ambil dan Kuantiti yang tidak Berlebihan... Jika tidak..Ia boleh memudaratkan.

Lazz Asli Bersifat Organik dan Tidak Mengandungi Sebarang Bentuk Gula, Malah ia sudah di Pasteurkan dan Dikaji Dari makmal serta Mendapat Kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia.  Jadi ia tidak memudaratkan Malah Sangat Berkhasiat dan Anak Yang Minum Lazz akan Berasa Lebih Cepat Kenyang.
    
Untuk Bayi Berumur Bawah setahun yang Memerlukan Alternatif selain Susu Ibu, Ibu Boleh Berikan Lazz Asli Sahaja.. Lazz Kurma Boleh diberikan tapi untuk 1 Tahun Ke atas kerana ia mengandungi Sedikit Gula Untuk Preserve kandungan Kurma di dalam Susu. Bagaimana pun..LAZZ Kurma sangat digemari oleh kanak-kanak dan boleh diambil pada umur 1 tahun ke atas.

Kebaikan LAZZ Asli Untuk Bayi Bawah Setahun :
1. Bayi Cepat Kenyang. Bayi Akan Tidur Lebih Lena dan tidak akan Menghadapi Masalah Kembung Perut.
2. Bayi Boleh minum banyak tanpa apa-apa side effect. sukatan yang disarankan ialah :
 1Scoop/1Sudu Kecil Penuh : 2 Oz
3  Tekstur Susu Lazz sangat-sangat halus dan ringan..Hampir Menyamai Tekstur Susu Ibu. Ia Sangat Mudah dihadamkan. dan Dapat Menyembuhkan Masalah Kahak pada bayi, Sekaligus Mencegah Penyakit Asma di kalangan bayi dan kanak-kanak.
4. Rasa yang Enak dan Tidak Berbau Hamis atau Bau Susu. Malah Ibu-ibu juga bole minum susu Lazz ini..
5. Diperkaya dengan Vitamin C. Kulit Bayi yang mengamalkan Lazz lebih gebu dan tidak mudah berparut. Selain itu bayi juga tidak mudah dijangkiti Selsema dan Demam.
6.Susu Lazz tidak Menyebabkan Bayi Sembelit. dan Najis Bayi tidak berbau kuat.
7. Gigi bayi lebih cepat tumbuh..dan tulang bayi lebih tegap dan kuat.



LAZZ SUSU KAMBING + KURMA
Kami ingin mengesyorkan Susu Kambing Kurma Untuk Anda..:)

Khasiatnya Untuk 1st Trimester:
- Kandungan Iron dan Asid Folik Pada Kurma yang tinggi..Manakala Susu Kambing diperkaya
vitamin C membantu Penyerapan Maksimum Nutrien dari kurma .. 
- Membantu Menguatkan Rahim, dan Menyeimbangkan Hormon Ibu Hamil
- Mengurangkan rasa Pahit di mulut, dan mengurangkan gejala loya dan Mual
- Mencegah Sembelit dan Buasir
- Membekalkan Nutrisi Lengkap untuk Bayi dalam kandungan..Tinggi Kalsium, Tinggi Protein, Tinggi Zat Besi
- Meningkat kan HB dalam Masa Sebulan Minum Lazz

Khasiatnya Untuk 2nd Trimester :
- Badan Ibu Terasa Ringan dan Bertenaga untuk Melakukan Aktiviti Harian
- Malam-malam tak rasa Lapar..dan Tak bangun mencari Nasi, Sekali gus dapat mengurangkan kebarangkalian terlebih Berat dan Diabetes
- Rasa Susu Lazz yang sedap Menghilangkan Rasa Loya..Sekali rasa, pasti ingat nak minum lagi selepas itu :) 

Khasiat untuk 3rd Trimester :
- Boleh membantu mengurangkan risiko anak terkena penyakit kuning
- membantu membekalkan tenaga sebelum bersalin.
- Anak Lahir Kulit Lebih Kuat tidak Sensetif dan tulang Anak Lebih Kuat.. 
- Susu Lazz Juga sesuai diamalkan ketika berpantang.. untuk menyuburkan Rahim dan Memulihkan Tenaga Ibu. 

No comments:

Post a Comment